-->


Tuesday, May 13, 2008

Kadang-Kadang aku rindu....












kadang2 aku rindu...
pada sinar sepasang mata..
pada sebuah senyuman yg mesra..
pada seiras wajah yang ceria..
yang penuh dengan bunga cinta..

kadang2 aku rindu..
pada belaian mesra..
pada tutur kata..
pada budi bicara..
pada bait cintanya..

kadang2 aku rindu...
pada dirinya..
yg tiada di depan mata..
namun tetap di hati selamanya...

kadang2 aku rindu...
pada kisah semalam..
yg telah kelam...
tapi masih ku genggam..

kadang2 aku terlalu rindukn...
DIA...

2 comments:

DiyaaNouf said...

Cepat kawin Alang, nnt hilang la Rindu tu!.. hukhukhuk..

Tarbus Merah said...

saya suka sajak ini. ringkas. punya makna tersendiri.

namun, ada beberapa teknik yang saudara perlu kuasai sebagai seorang penulis sajak.

mari belajar menulis sajak. tentu banyak manfaatnya